Help

Veelgestelde vragen

  • Wat is Parclick en hoe werkt het?
    • Parclick is een platform waar je online een parkeerplaats kunt reserveren. We werken samen met meer dan 1000 parkeergarages in Europa waar jij een parkeerplek in kunt reserveren.
    • Gebruik onze zoekmachine en ontdek een parkeerplek in jouw stad, in de buurt van je werk, een theater, in de buurt van je hotel op vakantie, het vliegveld… Kies wanneer je wilt parkeren, maak de reservering, je betaalt online en klaar! Nu heb je een gegarandeerde vrije parkeerplaats wanneer je aankomt.
  • Wat zijn de betaalmogelijkheden die Parclick aanbiedt?

    De laatste stap om je reservering officieel te maken is door online te betalen. Je kunt betalen met je credit- of debet card en via PayPal. Parclick voert alle betalingen in de app of via de website uit via een beveiligde verbinding en heeft hiervoor de vereiste certificaten.

  • Als ik kies om via PayPal te betalen, zijn er dan bijkomende kosten?

    Ja, je betaalt een toeslag afhankelijk van het bedrag van je reservering (bij annulering van de reservering wordt deze toeslag niet terugbetaald):

    • Voor bedragen tot 36,99€ (Inc. BTW), is er een PayPal vergoeding van 1€ van toepassing.
    • Voor aankopen boven de 37€ (Inc. BTW), wordt er een PayPal vergoeding, gelijk aan 2,5% van de aankoop, in rekening gebracht.
  • Ik heb een kortingscode ontvangen, hoe kan ik die gebruiken?

    Je hebt geluk! In het aankoopproces zie je een veld om de code in te voeren en zo de korting aan je reservering toe te voegen. Je kunt alleen profiteren van de korting als de korting lager is dan het totale bedrag van je aankoop. Houd er rekening mee dat de kortingscode slechts één keer kan worden gebruikt. Bij een annulering of wijziging van je reservering kan deze niet worden hersteld of hergebruikt.

  • Ik heb een factuur nodig, hoe kan ik deze opvragen?

    Wij zullen deze voor je aanmaken. Om dit te doen, stuur je ons een e-mail naar info@parclick.com met de volgende informatie: je reserveringsnummer en fiscale gegevens van je bedrijf of individu (naam, adres en btw-nummer).

  • Ik heb mijn reservering bij Parclick gemaakt. Wat moet ik nu doen?

    Nadat je online betaald hebt, ontvang je een bevestigingsmail met de gegevens van je reservering en de parkeerinformatie. Op de dag van aankomst volg je de instructies op die we je hebben gegeven in de bevestigingsmail om toegang te krijgen tot de parkeerplaats of het ontmoetingspunt als je een valet dienst hebt geboekt.

    Als je na het reserveren geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via (info@parclick.com) met vermelding van je gegevens en wij zullen dan als nog een bevestigingsmail toesturen.

  • Moet ik de boekingsbevestiging afdrukken?

    In het algemeen is het niet nodig om de bevestiging af te drukken en kun je deze gewoon op je smartphone opslaan. Sommige parkeergarages hebben echter geen internet en vereisen in dat geval wel een geprinte versie. Volg de instructies van de parkeerkaart en die in de reservering op.

  • Moet ik op een bepaalde plaats parkeren in de parkeergarage?

    Over het algemeen is er geen specifieke parkeerplaats voor Parclick klanten toegewezen, dat betekend dat je overal kan parkeren zolang de parkeerplek niet is toegewezen voor andere doeleinden. Vanaf het moment dat je jouw reservering met Parclick hebt gemaakt, garanderen wij dat er een parkeerplaats voor jou beschikbaar is. Slechts enkele parkeergarages hebben specifieke parkeerplaatsen of bepaalde nummers aangewezen voor Parclick klanten (in dit geval, zal je de details in je reservering vinden).

  • De parkeerplaats die ik heb geboekt is in een gebied met beperkt verkeer. Kan ik problemen krijgen als ik met mijn auto naar de parkeergarage probeer te komen?

    Er zijn steden waar er in bepaalde gebieden alleen bepaalde voertuigen mogen komen. Soms is het zelfs geheel beperkt of alleen toegankelijk voor bewoners, beperkte oplage op bepaalde tijden, enz., Als je via Parclick een parkeergarage hebt geboekt dan is het geen probleem om via deze gebieden naar de parkeergarage te komen.

  • Kan ik de parkeerplaats binnengaan met een aanhangwagen?

    Nee, uw reservering is geldig voor het type voertuig dat je hebt geselecteerd, zonder een trailer die meer dan één vierkante groot is. Controleer de afmetingen van de voertuigen die op de parkeerplaats zijn toegelaten en de maximale hoogte die is toegestaan ​​voordat je je reservering maakt.

  • Moet ik mijn autosleutels op de parkeerplaats achterlaten?

    Over het algemeen niet, maar er zijn enkele kleine parkeergarages waar het essentieel is om ze achter te laten om je auto te verplaatsen indien nodig. Bij een valet-parking moet je ze uiteraard wel achterlaten.

  • Staat mijn auto veilig in de parkeergarage die ik heb geboekt?

    Natuurlijk! Veiligheid van voertuigen is een van onze prioriteiten. Alle parkeerplaatsen waarmee we samenwerken zijn verzekerd en hebben beveiligings- en bewakingssystemen.

  • Ik had een probleem in de parkeergarage. Wat kan ik doen?

    Neem contact met ons op en we zullen ons best doen om je te helpen. Onthoud echter dat Parclick de parkeergarage niet bezit en elke parkeergarage verantwoordelijk is voor wat er op zijn terrein gebeurt. Hoe dan ook, we zullen je helpen om je probleem zo goed mogelijk op te lossen. Let ook op dat de maximale tijd om een vordering in te dienen tot 30 dagen na uw afgeronde reservering is. Na deze tijd kunnen we de oplossing van een incident niet garanderen.

  • Kan ik mijn reservering annuleren of wijzigen?

    Yes! Maar we raden je aan om de specifieke annulerings- en wijzigingsvoorwaarden van elke parkeergarage aan het begin van het reserveringsproces te bekijken. Afhankelijk van de parkeergarage kun je jouw reservering annuleren of wijzigen vóór 23:59 uur op de dag voor aankomst of tot 1 uur voor het begin van uw reservering.

    ENKELE UITZONDERINGEN:

    • Officiële parkeergarages van de luchthavens van Guadeloupe en Martinique (Frankrijk): U kunt annuleringen of wijzigen tot 18.00 uur voor de dag van aankomst doorgeven. Lokale tijd is van toepassing op Guadeloupe en Martinique.
    • Officiële parkeerplaatsen van Nice Airport (Frankrijk): U kunt maximaal tot 48 uur voor de bevestigde aankomsttijd uw reservering annuleren of wijzigen.
    • Garage d'Abbeville (Parijs, Frankrijk): deze parkeerplaats accepteert onder geen enkele voorwaarden de annulering van de reservering noch de terugbetaling daarvan.
  • Wat moet ik doen om mijn reservering te annuleren?

    Zeer gemakkelijk! Als je binnen de toegestane periode bent, kun je gemakkelijk in jouw Parclick account de gewenste annulering aanvragen: druk op LOG IN> sectie MIJN RESERVERINGEN. Als je wilt, kunnen we het ook voor je doen. Dit kost € 1 + btw (stuur hiervoor een email naar info@parclick.com met vermelding van de details van je reservering en wij zullen het voor je annuleren). Binnen een paar dagen ontvang je een terugbetaling van je aankoop (de beheerskosten worden niet terugbetaald, noch de PayPal-vergoeding als je deze betaalmethode hebt gebruikt).

  • Wat moet ik doen om mijn reservering aan te passen?

    Als je betaald hebt met een credit- of debet kaart en je binnen de toegestane periode bent, kun je de tijden en datums van jouw reservering en het type voertuig dat je hebt gekozen rechtstreeks in je gebruikersaccount aanpassen: druk op LOG IN> sectie MIJN RESERVERINGEN. Als de wijziging een wijziging van de prijs met zich meebrengt ten opzichte van je huidige reservering, dan wordt het verschil terugbetaald of teruggestort op dezelfde kaart die je hebt gebruikt bij het maken van de reservering.

    Als je de parkeergarage wilt wijzigen waar je gereserveerd hebt of andere informatie, zoals je kenteken, je telefoonnummer, enz., stuur ons dan een email naar info@parclick.com en we zullen het voor je regelen.

    Als je hebt betaald via PayPal, is het niet mogelijk om je reservering rechtstreeks te wijzigen. Je moet dan helaas de reservering annuleren en een nieuwe maken om de wijzigingen door te voeren.

  • Hoe kan ik mijn account verwijderen?

    Het is jammer dat je vertrekt, maar als je je account nog steeds wilt deactiveren, schrijf ons dan een email met het e-mailadres dat je hebt geregistreerd bij Parclick naar info@parclick.com en we zullen je account verwijderen.